Pagina's

vrijdag 22 februari 2013

Kort door de bocht


Gepubliceerd op Dichtbij.nl/Noord-Kennemerland

Het was mij de week wel weer, ben hard toe aan de Vrimibo. Vier sollicitaties eruit gegooid en evenveel afwijzingen weer terug. Wekte men vorig jaar nog de schijn dat je kans maakte – ging er een week of meer overheen – krijg ik tegenwoordig veelal binnen een dag afbericht. Van een nijver werkende HRM-mer, de mazzelpik, kreeg ik zelfs op dezelfde dag s'avonds laat de standaardriedel, profiel… aansluiting… bladiebla, in de mailbox. Ook de trend om het aantal inzendingen te vermelden lijkt al weer te zijn overgewaaid. Maar hé, laat ik niet klagen, krijg nog steeds een reactie. Dat schijnt luxe te zijn.

Verder weer de nodige netwerkgesprekken gevoerd, virtuele en aan de koffie- en lunchtafel. Menig horeca locatie in de regio bezocht. F*ck, had ik nou maar gelijk de grote-koffie-test gehouden, had ik wat te bloggen gehad. Overigens best leuk om al die gesprekken in de marge te voeren, en kom nog eens ergens. Het is zaaien naar de toekomst, en de uitkomst onbekend. Je zal zien dat over een poosje alles tegelijkertijd loskomt en ik keuzes moet maken …althans, dat maak ik mijzelf wijs.

Ben erg visueel ingesteld, gek op beeld. Vorig weekend kreeg ik van een maatje 20 gig aan digitaal materiaal. Oude maar ook de allernieuwste movies. Leuk. Laat ik voorop stellen dat ik een aanschaffer ben van lp, dvd, tickets of hardcover boek. Kan ik het niet besnuffelen, ruiken en aanraken dan is het niet echt. En daarnaast ben ik simpelweg onbekend met de duistere wegen van het grijze circuit. Ook al ben ik van mening dat uitgevers hun kans hebben vershitterd, hun verdienmodel zwaar verouderd, doe ik er weinig moeite voor om dat ze na te trappen.

De laatste dagen heb ik een tiental films er doorheen gejaagd. Waaronder één met Koreaanse ondertiteling, de ander in 3D en in het Duits nagesynchroniseerd, en bij een derde kwam ik er halverwege achter dat ik hem al eerder had gezien. Gek eigenlijk dat bij overvloed de kwalitatieve waarde als een beursgenoteerd bedrijf lijkt in te storten. Een goede bioscoopfilm wil bij mij nog wel eens drie dagen rondzingen, terwijl van deze tien er geen één lijkt te beklijven. En er zaten best topfilms tussen.

Ik zal blij zijn als de voorraad op is en ik weer gewoon naar de bios mag. En gelukkig drogen de vacatures ook lekker op, hoef enkel nog maar tegen die ene aan te lopen die om de hoek ligt te rijpen. Voor nu op naar de Vrijdag-middag-borrel. Proost.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten