Pagina's

vrijdag 3 juni 2011

Mijn secret carrière


Mijn laatste missie was met een SWAT-team naar een voor mij volstrekt onbekende locatie. Een ruig landschap in de bergen. Een soort vallei met onneembare hellingen en verraderlijke gangen. We waren met een klein ervaren team en we beschikten over de nieuwste gadgets en wapens. We konden dan ook vooraf kiezen uit een arsenaal van de laatste technologische ontwikkelingen. Van zeer zwaar, nog net draagbaar kaliber, tot wat praktische handzame formaten. Nou ben ik best een relax type en niet een liefhebber van de direct contact battle, dus mijn voorkeur gaat doorgaans uit naar het sniper materiaal.

Ik weet niet of het aan de voertaal Frans heeft gelegen of dat ik toch een dagje ouder begin te worden, maar de laatste keer was niet een echt een succes. Hoewel mijn conditie nog top is – ik train dan ook regelmatig – merk ik toch dat de nieuwe garde op mij uit begint te lopen. De tegenstand bleek simpelweg te groot.

Voor mijn ego maakt het niet zo uit, in de loop der jaren heb ik de wereld al diverse malen gered en mijn ding gedaan op allerlei exotische plaatsen. Van de Chinese muur, de jungle van Borneo tot aan de maan aan toe. Als hobby heb ik mogen rally rijden op de spekgladde wegen in Finland en op het bochtige stratenparcours van Monaco. Werkzaam in de constructie industrie heb ik steden mogen bouwen en veel levens vormgegeven. Meegedraaid met diverse olympische sporten, en daar redelijk succesvol in geweest. Helaas heb ik er uiteindelijk een pols blessure aan overgehouden.

Mijn skills heb ik reeds in mijn jeugd opgedaan. Doolhoven klaren, puzzelcodes kraken, de behendigheid van de hand en oog coördinatie ontwikkelen en het aanscherpen van het reactievermogen. Het begon allemaal ergens in de jaren ‘70 met de eerste spelconsole en het suffe tennisspelletje ‘Pong’ ...mijn game loopbaan.

Wilt u ook een flashback? Voor games, cassettebandjes, brommers of psychedelisch behang kunt u nog tot september terecht bij de tentoonstelling Gadgets & Games in het Teylers Museum aan het Spaarne. 

Have fun.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten