Pagina's

zondag 10 juli 2011

Beachparty 2011


Velserbroek – Vanwege het 25 jarige bestaan van polderwijk Velserbroek was er gisteren een Beachparty bij de horeca locatie Villa Westend. Goed druk maar met voldoende bewegingsruimte, gingen ongeveer 1000 mensen uit hun dak op lokaal talent en beat.

De happening begon al s'middags om 17:00 uur, maar ik ging rond een uurtje of acht onderweg via de Slaperdijk. Daar kon ik de muziek al horen, deze geluidswal kwam enkel niet uit de polder maar vanaf de kust aangerold. Wat bleek, tegelijkertijd was er gisteren het 538 strandspektakel in IJmuiden aan de gang. Gelukkig voor gastvrouw Dana van Villa Westend en de '25 jaar Velserbroek' organisatie was er bij de Beachparty hiervan niets te horen. Burgemeester Weerwind, die ik later op het feest sprak, heb ik maar niet gewezen op deze vergunningen mismatch. Hij zag er al zorgelijk genoeg uit over de ±11.000 man die die avond zijn eigen strand van IJmuiden bevolkten.

Bij mijn aankomst was Mathijs Rumping aan de gang.  De geboren Velserbroeker die nog in liveshow van X factor heeft gestaan. Hij begon sterk met een prachtig U2 vertolking om over te vloeien naar eigen materiaal. Om eerlijk te zijn had hij die volgorde van mij andersom mogen doen. De 9 mans band Full Count – met o.a. multitalent Gertjan Huijbens aan boord, dé speaker uit de regio – speelden allerlei bekende swingende hits uit de oude doos tot aan recent materiaal. Prettige muziek voor de toch wel vele veertigers die Velserbroek rijk is.

Knuffelbeer DJ Dennis van der Geest betrad het zand met bewaking, alhoewel die er waarschijnlijk meer was om de weg te wijzen, want Dennis laat je als het moet gerust alle hoeken van de zaal zien. De sfeer zat er toen al goed in en de getalenteerde DJ wist samen met de meegebrachte zangeres en saxofonist de menigte tot aan het eind van het feest te laten swingen. 

Ik vroeg wethouder Arjen Verkaik, die ook duidelijk stond te genieten, of we dit niet iedere week konden doen. Dat is wellicht iets te veel maar eenmaal per jaar moest volgens hem toch wel kunnen. Dus wie weet tot volgend jaar, en dan natuurlijk wel even met de andere party's in de regio afstemmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten